53 |
金子 大悟, 田中 健一: 立ち寄り利用型施設の立地が通過量分布に与える影響, 都市計画論文集, Vol. 59, No. 3, 2024, pp. 571-578 |
52 |
田中 健一: 中京都市圏における通勤・通学フローに着目した最適な立寄り型施設の配置駅, 都市計画論文集, Vol. 57, No. 3, 2022, pp. 1010-1017 |
51 |
K. Tanaka and K. Tanno: Analytical method for deriving distance distributions in continuous networks in which
travelers visit exactly one facility between origin and destination, Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing, Vol. 16, 2022, JAMDSM0039 (15 pages). |
50 |
谷口 航一, 田中 健一: 競合環境下における介在機会モデルを用いたフロー捕捉型配置問題, 都市計画論文集, Vol. 56, No. 3, 2021, pp. 539-546. |
49 |
K. Morimoto and K. Tanaka: A continuous districting model focusing on intra- and inter-zonal squared distances and its Voronoi-based heuristic, International Transactions in Operational Research, 2021, Vol. 28, pp. 1109-1134. |
48 |
小貝 洸希, 田中 健一: 隣接関係をもつ多角形の組合せによる形状構成問題およびその発見的解法―都道府県データを用いた動物形状の構成を事例として―, 都市計画論文集, Vol. 55, No. 2, 2020, pp. 182-190. |
47 |
丹野 一輝, 田中 健一: 施設利用者数に依存する混雑コストを考慮したフロー捕捉型配置問題とその解法, 都市計画論文集, Vol. 55, No. 3, 2020, pp. 467-474. |
46 |
森本 奎太郎, 丹野 一輝, 濱田 賢吾, 小貝 洸希, 田中 健一: 降雨時の需要増加に着目した鉄道駅へのタクシー配車モデル, 都市計画論文集, Vol. 55, No. 3, 2020, pp. 1033-1040. |
45 |
K. Hamada and K. Tanaka: Modelling order of scoring in team sports, IMA Journal of Management Mathematics, 2021, Vol. 32, pp. 283-301. |
44 |
S. Misaki and K. Tanaka: City shapes that maximize the number of walking-only tripsbased on Manhattan distance, Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing, Vol. 14, Issue 5, 2020, JAMDSM0075 (19 pages). |
43 |
K. Tanaka, O. Kurita: The probabilistic minisum flow interception problem: minimizing the expected travel distance until intercept under probabilistic interception, Geographical Analysis, Vol. 52, 2020, pp. 211-230.
|
42 |
八尾優作, 田中健一, 道案内の数理モデル―経路決定を含む施設配置問題によるアプローチ―,
Transactions of the Operations Research Society of Japan, Vol. 63, 2020, pp. 18-37. |
41 |
小貝洸希, 八尾優作, 丹野一輝, 濱田賢吾, 田中健一, 栗田 治, 複数回の広告接触を考慮したCMスケジューリング問題―視聴パターンに着目したフロー捕捉型配置モデル―, オペレーションズ・リサーチ, Vol. 63, 2020, pp. 18-37.
|
40 |
田中健一: 平日と休日の施設へのアクセス方法の違いを考慮した鉄道網上の施設配置モデル―フロー需要の最大化と施設までのアクセシビリティ最大化―, 都市計画論文集, Vol. 54, No. 3, 2019, pp. 1533-1540. |
39 |
丹野一輝, 田中健一: 道路網における移動経路上の施設までの距離分布, 都市計画論文集, Vol. 54, No. 3, 2019, pp. 1525-1532. |
38 |
鵜飼孝盛,田中健一,辻 友篤,猪口貞樹: ドクターヘリの基地病院配置と運用方式の違いが需要カバーとそのレベルに与える影響の数理的分析, 都市計画論文集, Vol. 54, No. 2, 2019, pp. 124-135. |
37 |
K. Tanaka, T. Furuta and S. Toriumi: Railway flow interception location model: Model development and case study of Tokyo metropolitan railway network, Operations Research Perspectives, Vol.6, 2019, 100085. |
36 |
田中健一: 目的地選択の類似性に着目した移動データの可視化手法, 都市計画論文集, Vol. 53, No. 3, 2018, pp. 1464-1471. |
35 |
小貝洸希, 田中健一: 観客からパフォーマーへの距離と視線の角度に着目した劇場ステージの配置および形状の最適化モデル, 都市計画論文集, Vol. 53, No. 3, 2018, pp. 1448-1455. |
34 |
K. Tanaka, R. Miyashiro and Y. Miyamoto: A layered network formulation for the safe walking route design problem, Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing, Vol. 12, Issue 3, 2018, JAMDSM0065 (11 pages). |
33 |
高山広暉, 田中健一, 栗田 治: 競合環境下におけるフランチャイズチェーン店舗の出店, 移転計画モデル, Transactions of the Operations Research Society of Japan, Vol. 61, 2018, pp. 1-22. |
32 |
田中健一, 鳥海重喜, 田口 東: 東京ベイゾーンへのオリンピック観戦客の輸送を想定した直通バスの数理モデル, 都市計画論文集, No. 52, Vol. 3, 2017, pp. 696-703. |
31 |
古田壮宏, 田中健一: ローレンツ曲線に着目した公平な施設配置のための最適化モデル, 都市計画論文集, No. 52, Vol. 3, 2017, pp. 1349-1355. |
30 |
K. Tanaka and K. Shiina: Geometric probability models to analyze strategies for finding a buried cable,
Journal of the Operations Research Society of Japan, Vol. 60-3, 2017, pp. 400-417. |
29 |
古田壮宏, 田中健一: 総移動距離制約を考慮したQuantiles Share Ratio最小化型の複数施設配置問題,
Transactions of the Operations Research Society of Japan, Vol. 60, 2017, pp. 36-49. |
28 |
田中健一, 古田壮宏: Median Share Ratioを用いた公平性からみた施設配置の評価モデル, 都市計画論文集, No. 51, Vol. 3, 2016, pp. 894-900. |
27 |
K. Tanaka and S. Toriumi: Extension of the maximum flow-covering location and service start-time problem to allow flexible consumption,
Journal of Advanced Mechanical Design, Systems, and Manufacturing, Vol. 10, Issue 3, 2016, JAMDSM0044 (13 pages). |
26 |
K. Tanaka, R. Miyashiro and Y. Miyamoto: A bi-objective optimization model for designing safe walking routes for school children,
Geographical Analysis, Vol. 48, Issue 4, 2016, pp. 448-464. |
25 |
田中健一, 古田壮宏: 施設までの距離に着目した線分都市におけるQuintile Share Ratioの導出, 都市計画論文集, No. 50, Vol. 3, 2015, pp. 628-635. |
24 |
松尾太一朗, 田中健一, 栗田 治: 介在機会モデルを導入したフロー捕捉型配置問題, 都市計画論文集, No. 50, Vol. 3, 2015, pp. 622-627. |
23 |
森本 陽, 栗田 治, 田中健一: 混雑状況下にある建築空間内の出口選択が避難効率に与える影響の評価モデル, 都市計画論文集, No. 50, Vol. 3, 2015, pp. 636-643. |
22 |
T. Furuta and K. Tanaka: Maximal covering location model for Doctor-Helicopter systems with two types of coverage criteria,
Urban and Regional Planning Review, Vol. 1, 2014, pp. 39-58. |
21 |
K. Tanaka, H. Kobayashi and K. Yura: A multiobjective model for locating drop-off boxes for collecting used products,
Industrial Engineering & Management Systems, Vol. 12, Issue. 4, 2013, pp. 351-358. |
20 |
K. Tanaka and T. Furuta: Locations and service start time of flow-covering facilities with multiple coverage levels,
Journal of the Operations Research Society of Japan, Vol. 56-3, 2013, pp. 177-197. |
19 |
T. Furuta and K. Tanaka: Minisum and Minimax location models for helicopter emergency medical service systems,
Journal of the Operations Research Society of Japan, Vol. 56-3, 2013, pp. 221-242. |
18 |
田中健一, 古田壮宏: 施設の設置コストを考慮したフロー捕捉型配置問題―京王電鉄鉄道網における列車種別を考慮した配置分析―,
Transactions of the Operations Research Society of Japan, Vol. 55, 2012, pp. 161-176. |
17 |
K. Tanaka and T. Furuta: A hierarchical flow capturing location problem with demand attraction based on facility size, and its Lagrangian relaxation solution method,
Geographical Analysis, Vol. 44, 2012, pp. 15-28. |
16 |
K. Tanaka: Maximum flow-covering location and service start time problem and its application to Tokyo metropolitan railway network,
Journal of the Operations Research Society of Japan, Vol. 54-4, 2011, pp. 237-258. |
15 |
古田壮宏, 田中健一: ドクターヘリシステムのための平均救命率最大化型最適配置モデル, 都市計画論文集, No. 46, Vol. 3, 2011, pp. 823-828. |
14 |
古田壮宏, 田中健一: 出動基準や孤立地域がヘリコプターを利用した救急搬送システムの最適配置計画に与える影響の分析,
Transactions of the Operations Research Society of Japan, Vol. 54, 2011, pp. 109-124. |
13 |
田中健一, 古田壮宏: 複数回の捕捉を考慮したフロー捕捉型配置問題と鉄道流動データへの適用―京王線と山手線を事例として―, オペレーションズ, リサーチ, Vol. 55, No. 3, 2011, pp. 166-174. |
12 |
田中健一, 古田壮宏: 鉄道利用者に着目した捕捉フロー最大化問題-JR山手線を事例として-, 都市計画論文集, No. 45-3,2010, pp. 145-150. |
11 |
田中健一, 古田壮宏: 移動経路上での施設選択行動に着目した施設規模と配置の同時決定モデル, 都市計画論文集, No. 45-1, 2010, pp. 72-78. |
10 |
古田壮宏, 田中健一: 消防防災ヘリコプターの出場拠点とヘリポートの最大被覆型同時配置モデル, 都市計画論文集, No. 44, 2009, pp. 751-756. |
9 |
K. Tanaka: Optimal location and opening hours of a single facility which maximally cover flows in a circular city,
FORMA, Vol. 23, 2008, pp. 43-50. |
8 |
O. Kurita and K. Tanaka: Optimal location of the terminal station of rapid transit system in a circular city with radial-circular network,
FORMA, Vol. 23, 2008, pp. 35-41. |
7 |
田中健一: 道路距離と直線距離の差の分布を用いた交通網分析と格子状都市への適用, 都市計画論文集, No. 43, 2008, pp. 91-96. |
6 |
田中健一, 鳥海重喜, 田口 東: 移動距離と移動効率の両面からみた交通網の分析, 日本応用数理学会論文誌, Vol. 17, No. 2, 2007, pp. 133-157. |
5 |
田中健一: 時間軸を考慮した捕捉フロー最大化問題, 都市計画論文集, No. 41, 2006, pp. 265-270. |
4 |
K. Tanaka and O. Kurita: Time dependent traffic flow in a rectangular city with rectilinear distance,
FORMA, Vol. 18, No. 3, 2003, pp.165-186. |
3 |
田中健一, 栗田 治: 領域内通過量からみた放射, 環状道路網の数理的分析―通勤時を想定した交通量の空間的・時間的分布―, 日本応用数理学会論文誌, Vol. 13, No. 3, 2003, pp. 321-352. |
2 |
田中健一, 栗田 治: 扇形都市領域における横断道路の最適配置モデル―移動距離の平均ならびに分散を最小化する橋の配置―, 都市計画論文集, No. 37, 2002, pp. 49-54. |
1 |
田中健一, 栗田 治: 放射・環状道路網を有する扇形都市 平面上の通過交通量の分布―渋滞のない都市設計のための道路面積の適正割り当て分析―, 都市計画論文集, No. 36, 2001, pp. 865-870. |